Vyžeňte stres zo svojho života

Ako vám pravidelné cvičenie môže pomôcť zvládať chorobu

Pravidelné cvičenie nemusí pomôcť len vášmu celkovému zdravotnému stavu, ale aj psoriáze. Zaradenie pravidelného cvičenia do vášho každodenného programu môže byť prospešné.

Ak ste predtým necvičili pravidelne alebo neviete, aká úroveň záťaže je pre vás vhodná, porozprávajte sa s lekárom. Môže vám pomôcť zvyšovať intenzitu cvičenia postupne. Môže to byť 30 minút cvičenia päť či viac dní v týždni, alebo kratšie úseky telesnej aktivity rozložené v priebehu celého dňa. 

Začlenenie do programu liečby

Je mnoho spôsobov, ako zaradiť cvičenie do svojho bežného, obvyklého programu. Uprednostnenie schodov pred výťahom, zanechanie auta pred domom a podnikanie krátkych výletov, či zaparkovanie ďalej než obvykle – tým všetkým zvyšujete svoju telesnú aktivitu v rámci dňa. Domáce práce a práca v záhrade sa tiež počítajú.

Cvičebný program budete skôr dodržiavať, ak sa budete naň tešiť, zvážte teda výber aktivity, ktorá vás teší. Tiež požiadajte svojho partnera či priateľa, aby sa k vám pridali. Či ide o spoločenské tance, kolky, pilates, tai či, chôdzu, jogu alebo niečo iné, to nie je tak dôležité, pokiaľ vás to dokáže motivovať k aktivite.

Pravidelné cvičenie nemusí pomáhať len celkovému zdravotnému stavu, ale aj psoriáze.



Prínosy telesnej aktivity

Popri celkovom zdravotnom stave môže telesná aktivita hrať dôležitú rolu v tom, ako zvládate psoriázu. A môže byť obzvlášť užitočná ako nástroj na znižovanie a prevenciu stresu. Stojí teda za to naplánovať si, ako zapojiť pravidelné cvičenie do každodenného programu. Ak ste predtým necvičili pravidelne, porozprávajte sa vždy s lekárom.

Chcete vedieť viac?