Spite sladko

Ako si v noci dobre odpočinúť

Štúdie ukazujú, že u ľudí so psoriázou je vyššia pravdepodobnosť pociťovania úzkosti alebo depresie. Problém je v tom, že nedostatok spánku spôsobuje, že sa cítite ešte viac stresovaní, úzkostní alebo depresívnia je ťažké prerušiť tento kruh nedostatočného spánku. Popri vplyve na náladu môže nedostatok spánku narúšať mnohé iné oblasti vášho života od práce a spoločenských vzťahov až po sex a partnerské vzťahy.

Dobrá správa je, že existuje veľa jednoduchých vecí, ktoré môžete využiť na to, aby ste sa vrátili k pôvodnému pravidelnému spánkovému režimu.

Dobre sa pripravte

Zabezpečte, aby spálňa bola chladná, tmavá a tichá a vaša posteľ bola pohodlná – závesy odstraňujúce svetlo a dobrý, kvalitný matrac môžu znamenať veľký rozdiel v kvalite vášho spánku. Tiež sa skúste vyhnúť čaju s obsahom kofeínu alebo káve štyri hodiny pred spaním, nejedzte veľké ani korenisté porcie jedla a nepite večer alkohol, pretože toto všetko môže narúšať váš spánok.

Spánok je dôležitou súčasťou procesu liečby, lebo umožňuje, aby si telo a myseľ samé dopĺňali energiu.



Relaxujte

Chvíľa venovaná večernému utíšeniu a upokojeniu vám tiež pomôže lepšie spať – môžete sa okúpať, počúvať hudbu alebo čítať knihu, aby ste upokojili svoju myseľ. Niektorím ľuďom sa zdá, že pomôckou na uvoľnenie je meditácia, kým u iných by boli účinné dýchacie cvičenia. Cvičenie so strednou intenzitou počas dňa by vám tiež mohlo pomôcť uvoľniť sa a lepšie spať.

Zbavte sa starostí

Ak nemôžete spať pre úzkosť, zvládnutie starostí vám môže pomôcť k lepšiemu spánku. Venujte každý večer 20 až 30 minút „chvíľke na starosti“ a spíšte si zoznam všetkých svojich starostí. Keď si zapisujete, čo vás trápi, prestanete na to neustále myslieť a veci napísané na papier sa môžu zdať menej závažnými. Nasledujúci deň sa pozrite na zoznam problémov znova a vytýčte si nejaké ciele, ako s nimi bojovať.

Ak bojujete so stresom, starosťami alebo úzkosťou a máte problém so spánkom, môžu vám pomôcť tieto jednoduché techniky.

Ak však naďalej pociťujete úzkosť, depresiu či stres, mali by ste sa vždy poradiť s lekárom. Môže vám poskytnúť dôkladnejšie poradenstvo alebo vás odporučiť k špecialistovi.

Chcete vedieť viac?