Skoncujte s prerušovaným spánkom

Najlepšie rady, ako si v noci dobre odpočinúť

Ak máte problém so spánkom pri vzplanutiach psoriázy, nie ste sami. Dobrý nočný spánok je však dôležitý.

Nedostatok spánku môže zvyšovať pravdepodobnosť výskytu pocitov stresu, úzkosti či depresie. A popri vplyve na náladu môže nedostatok spánku narúšať mnohé iné oblasti vášho života od práce a spoločenských vzťahov až po sex a partnerské vzťahy.

Dobre sa pripravte

Dobrou správou je, že existuje veľa jednoduchých krokov, ktoré môžete využiť:

  • Skontrolujte, či je v spálni správna teplota. Väčšina ľudí zistí, že sa im spí lepšie v trochu chladnejšej miestnosti.
  • Zatiahnite závesy, aby bola v miestnosti tma. Svetlo znižuje hladiny hormónu melatonínu, ktorý pomáha navodzovať spánok. V tme vaše telo produkuje viac melatonínu, a to vám pomôže k lepšiemu spánku.
  • Skontrolujte, či máte pohodlnú posteľ a čistú, sviežu posteľnú bielizeň. Neperte posteľnú bielizeň v práškoch, ktoré môžu dráždiť pokožku.
  • Vedľa postele majte hydratačný krém. Ráno po zobudení si tak môžete natrieť radšej utišujúci krém než sa poškriabať.

U väčšiny ľudí sa režim spánku nakoniec vráti do normálneho stavu, ale stres týkajúci sa spánku môže tento návrat do normálneho stavu zhoršovať.



Zhlboka sa nadýchnite

Ak ste mali nepokojnú noc a znervózňuje vás, že nedokážete spať, skúste použiť niekoľko relaxačných techník. Meditačné a vizualizačné techniky pomohli mnohým ľuďom, takže by to mohlo stáť za to, aby ste ich skusili.

Ďalšou radou je venovať niekoľko hodín pred spánkom 20 až 30 minút „chvíľke na starosti“ a zapísať si všetky svoje starosti. Keď si zapíšete, čo vás trápi, prestanete na to stále myslieť a nebude vám to brániť pri zaspávaní. Spísanie problémov na papier vám môže pomôcť získať na ne iný pohľad.

Skúste sa nestresovať

A nakoniec je dôležité, aby si poskytli nejaký čas a príliš sa neznepokojovali. U väčšiny ľudí sa režim spánku nakoniec vráti do normálneho stavu, ale stres týkajúci sa spánku môže tento návrat do normálneho stavu zhoršovať.

Chcete vedieť viac?