Šesť spôsobov, ako poraziť obavy

Rady, ktoré vám pomôžu zachovať si pokoj a uvoľnenie

Výskumy naznačujú, že stres môže spôsobiť prvý výskyt vyrážky aj zhoršovanie existujúcich symptómov.Mnohí pacienti s psoriázou taktiež zažívajú stres a úzkosť, ktorú spôsobuje emočná frustrácia z predstavy života s kožnou chorobou.

Výskumy ďalej poukazujú na fakt, že stres umocňuje prežívanie bolesti a zhoršuje symptómy psoriázy. Ovládnutie jednoduchých techník môže človeku zmeniť spôsob myslenia a udržať mieru stresu pod kontrolou. To môže viesť k zmierneniu nepríjemného pocitu spôsobeného príznakmi.

Ak máte dojem, že stres hrá vo vašej chorobe dôležitú rolu, skúste si prehovoriť so svojím lekárom, ktorý by vám mohol pomôcť ovládnuť niekoľko techník a aktivít na prekonanie stresu, alebo vás odkázať na špecializovaného odborníka.

Overené postupy pre prekonanie stresuExistuje celý rad rôznych škôl myslenia, ktoré môžu uľaviť pacientom trpiacim stresom spojeným s psoriázou. Nižšie nájdete niekoľko techník, ktoré už pomohli mnohým pacientom s psoriázou.

Keď ste šťastní a plní sebadôvery, môžete mať pocit, že sa s psoriázou vyrovnávate oveľa jednoduchšie.



1. Skúste zhlboka dýchať

Priložte si jednu dlaň na brucho. Dýchajte zhlboka nosom a snažte sa bruchom vytlačiť dlaň smerom preč. Potom pomaly vydýchnite ústami a sústreďte na dlaň, ktorá sa s bruchom vráti späť. Tento postup opakujte desaťkrát.

2. Pravidelne cvičte

Fyzická aktivita je jedným z najjednoduchších a najlepších spôsobov, ako skoncovať so stresom. Stimuluje uvoľnenie endorfínov, takzvaných hormónov dobrej nálady, a ako dokazujú výskumy, ľuďom stačí iba 20 minút cvičenia týždenne, aby došlo k zvýšeniu pocitu pohody. Zároveň platí, že čím viac športujete, tým lepšie sa duševne cítite. Nájdite si šport, ktorý vám bude vyhovovať. Zvýšite si tak fyzickú odolnosť a skvalitníte si aj odpočinok.

3. Zapisujte si

Ak si svoje obavy zapíšete na papier, prestanete na ne toľko myslieť. Ak navyše uvidíte problém napísaný na papieri, môžete naň ľahšie nájsť riešenie. Istá štúdia preukázala, že ak budete o svojich obavách písať iba 10 minút pred stresujúcou udalosťou (napríklad pred dôležitým testom), môžete cítiť menej úzkosti a, naopak, budete si pripadať sebaistejší. Skúste teda zistiť, čo vás najviac trápi. Zoznam starostí vám môže prečistiť hlavu tak, aby ste potom dokázali čeliť každému problému zvlášť. Potom si spíšte kroky, ktoré sa chystáte podniknúť, aby ste zo svojho života vylúčili zbytočný stres. Začnite pri tom najdôležitejšom

4. Skúste tráviť viac času v prírode

Výlet do prírody za mestom alebo aspoň do miestneho parku je úžasný spôsob, ako zatočiť so stresom. Výskumy preukázali, že spojenie s prírodou na iba päť minút denne dokáže urobiť s ľudskou mysľou a duševnou pohodou hotové zázraky.

5. Hrajte sa s domácim maznáčikom

Psychológovia ďalej zistili, že majitelia domácich maznáčikov bývajú menej osamelí, bojazliví a ustaraní než ľudia, ktorí žiadne zviera nevlastnia. Vyznačujú sa taktiež väčšou sebadôverou.

6. Sústreďte sa na pozitíva

Pomôže vám taktiež, ak sa budete sústrediť na veci, ktoré vám v živote robia radosť. O blahodarných účinkoch pozitívneho prístupu by sa malo hovoriť častejšie. Keď ste šťastní a plní sebadôvery, môžete mať pocit, že sa s psoriázou vyrovnávate oveľa jednoduchšie. Pozitívna myseľ vám taktiež pomôže vyrovnať sa so všetkým, čo vám život vloží do cesty.

Chcete vedieť viac?